Eğitim

29.06.2011 17:38

 

BURDUR OKS`DE HEDEFİNE ULAŞTI TÜRKİYE BİRİNCİSİ OLDUK
Ortaöğretim Kurumları (OKS) sınavında Türkiye birincisi olan Burdur`un Milli Eğitim Müdürü Recep Yiğit sonuçlar açıklanınca gözyaşlarını tutamadığını belirtti. Yiğit, haberi duyduğunda sevinçten ağladığını belirterek:" Sistemli ve projeli çalışmalar yaparak Burdur`u son 4 yılda 23 sıra öne taşıdık. Bu başarı, öğretmen, öğrenci, veli ve idarecilerin ortak çabaları sonucu alındı." şeklinde konuştu.

 

 

Ortaöğretim Kurumları (OKS) sınavında Türkiye birincisi olan Burdur`un Milli Eğitim Müdürü Recep Yiğit sonuçlar açıklanınca gözyaşlarını tutamadığını belirtti.
Yiğit, haberi duyduğunda sevinçten ağladığını belirterek:" Sistemli ve projeli çalışmalar yaparak Burdur`u son 4 yılda 23 sıra öne taşıdık. Bu başarı, öğretmen, öğrenci, veli ve idarecilerin ortak çabaları sonucu alındı." şeklinde konuştu.
 Geçen yıl OKS sınavında ikinci olan Burdur hedefini 2007 sınavında birincilik olarak belirlemişti.
 Vali Rasih Özbek Milli Eğitim Müdürü Recep Yiğit ile basın toplantısı düzenledi.  Vali Rasih Özbek, Burdur’un birçok konuda olduğu gibi eğitimde de örnek iller arasına girdiğini ifade ederek: " Alınan başarıda öğrenciler ve velileri başta olmak üzere öğretmenlerin, idarecilerin ve dershanelerin de katkısı var. Burdur’da öğrenciler ve veliler çok bilinçli. Bu bilince öğretmen ve idarecilerin çabaları da dahil olunca şampiyonluğu elde ettik.”dedi.
Vali Özbek, Burdur’un ortalamada aldığı puanın ikinci olan ilden 3 puan yüksek olduğunun altını çizerek, “Yarım puanın bile çok önemli olduğu bu sınavda Burdur, en yakın rakibinden 3 puan fazla almıştır. Bu da başarı değil, çok büyük başarıdır. Alınan başarı Burdur’un eğitim kenti haline geldiğini tescilledi. Ayrıca Burdur’un tanıtımına da büyük katkı sağlayacak.” dedi.
Vali Özbek tebrik etmek için aradığı Milli Eğitim Müdür`ü Recep Yiğit`i telefonda ağlarken yakaladığını söyledi.
      Milli Eğitim Müdürü Recep Yiğit Burdur’un şampiyonluğu kazanmasında genel projelerin yanı sıra uygulamaya koyduğu mahalli projelerinde etkili olduğunu ve bunların başında    ‘okuyan okullar’ projesinin geldiğini belirtti. Yiğit, “Milli Eğitim Bakanlığı haftada bir gün yarım saat boyunca öğrencilerin kitap okumasını istedi. Burdur’daki öğrenciler 2 yıldır her güne kitap okuyarak başlıyor. Öğrencilerimiz ortalama 3 bin 234 sayfa kitap okudu. Bu da ilköğretimdeki bir öğrencinin yaklaşık 17 kitap okuması demektir. Elbette bu kadar çok kitap okumanın başarıya büyük katkısı vardır.”dedi.
      Yiğit, Burdur’un 2003 OKS’de 24’üncü, 2004’te 10’uncu, 2005’te 5’inci ve 2006’da da 2. olduğunu belirterek: " Her yıl uygulamaya geçirdiğimiz yeni projeler ile Burdur’u üst sıralara taşıdık. 2008 OKS’de şampiyonluğu koruyarak alınan puanı arttıracağız.  Bunun için gereken çalışmalara hemen başlanılacak." dedi.
Burdur, artık başarıya kilitlenmiş durumda. Ben, bu başarının elde edilmesinde Başta Milli Eğitim Müdürlüğümüz olmak üzere öğrenci ve velilerimizi tebrik ediyorum.”diye konuştu.
Eğitimde elde edilen başarının, sadece öğrencilerin değil, sivil toplum örgütlerinin ve velilerin de başarısı olduğunu söyleyen Milli Eğitim Müdürü Recep Yiğit, “Okuyan okullar projesi-kardeş kurum kardeş okul projesi, başarılı okullar projesi, mahalli projeler ve eğitsel kurul projesi ile bu başarıyı yakaladık. 2007- 2008 yılında da yeni projelerimizle OKS’de birinciliğimizi sürdüreceğiz.”dedi.
Vali Özbek, toplantı sonunda İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün eğitim alanında gösterdiği başarılardan dolayı, Milli Eğitim Müdürü Recep Yiğit’e “Takdirname” verdi.

 

OKS`DE EN BAŞARILI İL BURDUR OLDU haber 7
Orta Kurumlar Sınavı`nda geçen ikinci olan Burdur, bu yılki sınavda birinciliği elde etti. Geçen yıla oranla öğrencilerin daha başarılı olduğu sınavla ilgili rakamlar şöyle: 
Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (OKS) sonuçları açıklandı. Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, Bakanlık Başöğretmen Salonu`nda, OKS sonuçlarıyla ilgili basın toplantısı düzenledi.
Çelik, OKS`nin bazı sorularıyla ilgili ortaya atılan bütün iddiaları en ciddi şekilde ele alarak değerlendirdiklerini belirterek, kurulan komisyonların hiçbir soruda yanlışlık olmadığı sonucuna vardığını ifade etti. Ancak, İstanbul`dan bir velinin, Ankara`da idare mahkemesine başvurarak Fen Bilgisi 13. sorusunun yanlış olduğunu iddia ettiğini anlatan Çelik, Ankara İdare Mahkemesi`nin üniversitelerden bir komisyon kurarak bu soruyu tekrar incelettiğini ve sorunun yanlış olduğuna karar verildiğini kaydetti. İdare Mahkemesi`nin bu soru hakkında yürütmeyi durdurma kararı verdiğini ifade eden Çelik, bu kararın kendilerine geçen Cuma günü mesai bitimine yakın tebliğ edildiğini, değerlendirmenin yeni baştan yapıldığını söyledi.
Çelik, ``Bereket ki, eğitim teknolojileri genel müdürlüğümüz bu tür şoklara hazır olduğu için arkadaşlarımız yeni baştan çalıştılar ve değerlendirmeyi 99 soru üzerinden yaptılar`` dedi. Bu sorunun doğruluğunu ``bu saatten sonra tartışmanın doğru olmayacağını`` belirten Çelik, mahkemelerin verdikleri kararların tartışılabileceğini, ancak uygulanması gerektiğini ifade etti.
115 ÖĞRENCİ YANLIŞ SORUYU DOĞRU YANITLADI
Çelik, daha önce sınav sorularıyla ilgili mahkemelerin hiç karar vermediğini ve böyle bir konunun ilk defa mahkemeye taşındığını belirterek, konunun bundan sonra da kamuoyu tarafından tartışılacağını kaydetti. Öğrencilerin soruları algılama biçiminin, soruların yanlış olup olmadığıyla ilgili kendilerine fikir verdiğini belirten Çelik, Fen Bilgisi sorularının zor olarak algılandığını, öğrencilerin Fen Bilgisi sorularına Türkiye ortalaması olarak yüzde 20 oranında doğru cevap verdiklerini kaydetti. Çelik, ``Bundan hareketle 115 öğrencinin bu iptal edilen soruyu doğru cevaplandırdığını söylersem aslında öğrencilerimizin bu soruyu yanlış algılamadığı, doğru algıladığı ve yaklaşım açısından da bir problem olmadığı sonucuna varabiliriz`` dedi. Sınavda 99 net çözmüş olan 4 öğrenciden yalnızca birinin yanlış cevap verdiğini söyleyen Çelik, 98 net yapan 17 öğrencinin 7`sinin bu soruya yanlış cevap verdiğini kaydetti.
27 BİN 277 KİŞİ HAM PUAN BARAJINI AŞAMADI
Bakan Çelik`in verdiği bilgilere göre, sınava 824 bin 676 kişi başvurdu. Sınava 818 bin 359 öğrenci girdi. Bu öğrencilerden 791 bin 82`sinin puanı hesaplanmaya değer bulundu. 27 bin 277 kişi ham puan barajını aşamadığı için puanları hesaplanmadı. Bakan Çelik, yanlış sorular doğru soruları götürdükten sonra 27 bin 277 öğrencinin puanının 0.5 ve altına düştüğü için hesaplanmaya değer bulunmadığını bildirdi. Çelik, geçen sene bu rakamın 71 bin 54 olduğunu ifade etti. Çelik, Türkçe-Matematik puan türünden 160 puan barajını geçemeyen öğrenci sayısının 59 bin 537 olduğunu, bu puan türünden 731 bin 545 öğrencinin tercih yapabileceğini bildirdi. Bakan Çelik`in verdiği bilgilere göre, Matematik-Fen puan türünde 47 bin 269 öğrenci barajı geçemedi. Bu puan türünde 743 bin 813 öğrenci tercih yapacak. 136 öğrencinin sınavı, kopya çektikleri tespit edildiği için iptal edildi. Puan hesaplamasında kullanılan çan eğrisi yöntemine göre, 160- 300 arasında puan alan öğrenci sayısı 569 bin 47 oldu.
EN BAŞARILI İLLER
Çelik`in verdiği bilgilere göre, TM puan türünde başarı sıralamasına göre, Türkiye birincisi olan il, geçen yıl ikinci olan Burdur oldu. Bu puan türünde başarı sıralamasına göre, 2. il Kırşehir, 3. il Eskişehir, 4. il Nevşehir, 5. il Edirne, 6. il Çanakkale, 7. il Yalova, 8. il Ankara, 9. il Isparta ve 10. il Bayburt oldu. MF puanına göre illerin başarı sıralamasında ise Burdur yine birinci il oldu.
Burdur`u sırasıyla Edirne, Eskişehir, Kırşehir, Çanakkale, Nevşehir, Ankara, Isparta, Yalova ve Balıkesir izledi.
Bakan Çelik, MF ve TM puan türlerinde birinci olan Fatih Özkan`ın değerlendirmeye alınan 99 sorunun tümünü yaparak 500 tam puan aldığını bildirdi.